Isnin, Mei 03, 2010

Hitler, Nazisme, dan Zionisme: Bukti Jelas Malapetaka Darwinisme terhadap Kemanusiaan




Oleh: Che Din.

1.RIWAYAT HITLER DAN NAZI
Adolf Hitler dilahirkan di Braunau am Inn, Austria, dekat Jerman pada 20 April 1889. Ayah Adolf Hitler, Alois Hitler, merupakan seorang pegawai. Setelah ayahnya bersara, keluarga Hitler pindah ke kota Lambach. Ibunya merupakan keturunan Yahudi. Di Kota tersebut terdapat sebuah biara Katolik yang dihiasi ukiran kayu dan batu yang diantaranya terdapat beberapa ukiran “Swastika”, yang kemudian menjadi tempat Adolf belajar sewaktu usia mudanya.

Adolf Hitler dapat menyesuaikan dengan baik di sekolah tersebut, bahkan didakwa kononnya beliau memiliki suara yang sangat bagus. Ketika muda, Hitler memiliki idola, iaitu biarawan yang bertugas di sekolah biaranya, bahkan beliau pernah serius selama dua tahun, bercita-cita ingin menjadi biarawan. Ketika beranjak dewasa, cita-citanya berubah ingin menjadi seorang seniman. bahkan beliau mencuba untuk mengikuti ujian masuk ke pusat pengajian seni di Wina, Austria namun gagal. Beliau menyalahkan bangsa Yahudi sebagai punca kekurangan kekosongan jawatan dan peluang perniagaan yang didominasi mereka.

Ketika Perang Dunia Pertama meletus, Hitler turut serta pada usia 25 tahun sebagai penghantar pesan dalam pasukan Infantri Rejimen Bavaria ke-16, dan beliau merupakan salah seorang yang paling beruntung di medan pertempuran. Pernah suatu kali rejimennya bertemu pasukan Inggeris dan Belgium di Ieper (bahasa Perancis: Ypres), rejimennya kehilangan 2,500 daripada 3,000 orang, tewas, luka-luka atau hilang dan Adolf Hitler lolos tanpa luka sedikit pun, dan beberapa kali beliau berdiri di satu tempat dan kemudian berpindah ke tempat lain yang beberapa detik kemudian tempat dia sebelumnya berdiri diledak oleh bom.

Luka pertamanya didapatnya pada tanggal 7 Oktober 1916 tepat dua tahun setelah beliau terjun ke dalam medan perang, akibat pecahan mortar di perang di Kota Somme. Ketika gencatan senjata ditanda tangani pada tanggal 11 November 1918, Hitler sedang dirawat di rumah sakit akibat terkena serangan gas klorin, yang mengakibatkan beliau buta sementara.

Hitler pernah menjadi seorang pegawai penyiasat tentera di Munich dan terlibat dengan penyiasatan tentang aktiviti Parti Pekerja Jerman. Di situ, Hitler mula berkecimpung dalam politik secara tidak langsung. Hitler kemudiannya berkecimpung secara langsung dalam politik dan menjadi pengerusi kepada Parti Pekerja German pada bulan Julai 1921. Hitler kemudiannya menukar nama Parti Pekerja German kepada “Nationalist Socialist German Workers Party” (NSDAP) ataupun parti Nazi. Perlahan-lahan, parti Nazi terbentuk dengan logo “Swastika”, membentuk pasukan penguat kuasa yang dikenali sebagai “storm troopers” dan anti-Yahudi. Hitler mengecam secara mutlak Perjanjian Perdamaian Versailles dan mereka yang terlibat dengannya.

Pada bulan November 1923, Hitler melancarkan “putsch” percubaan rampasan kuasa di Munich tetapi gagal. Akibat daripada itu, Hitler telah dipenjarakan di penjara Landesburg dan apabila beliau dibebaskan, Hitler menjadi lebih arif dalam selok belok politik. Keluar dari penjara dan kembali menghidupkan Parti Nazi, tetapi harus bersemuka dengan musuh yang lebih muda dalam parti, Joseph Goebels dan Strausser. Goebels dilantik kemudiannya sebagai Menteri Akhbar dan Media. Hitler masih mengamalkan taktik kekerasan tetapi pada masa yang sama, Hitler menjalin hubungan erat dengan pihak konservatif yang ingin menggunakannya sebagai alat menentang ancaman komunis.

Setelah menyertai secara aktif pidato mengenai nasionalisma Jerman di Beer Hall, Hitler kemudiannya menggunakan kebolehan berpidatonya untuk menjadi ketua parti, dan menukar nama parti kepada Parti Nazi “National Socialist German Labour Party”. Hitler membentuk dasar anti-Yahudi, anti demokrasi dan kepercayaan kepada kuasa mutlak. Hitler menjalankan dasar memberi sedikit keistimewaan kepada mereka yang menyokong, mengancam mereka yang menentang dan propaganda bersifat patriotik kepada orang awam.

Hanya pada tahun 1929, Parti Nazi memenangi majoriti dalam pengundian Bandar Coburg, dan kemudiannya memenangi pengundian daerah Thuringia. Bagaimanapun, semenjak 1928, Nazi memenangi daerah demi daerah secara berterusan. Dalam pengundian Parlimen Reichstag 1928, Parti Nazi memenangi 809,000 undian. Pada tahun 1930, Parti Nazi memenangi 6,401,016 undi untuk perwakilan Nazi, sementara tahun 1932 sebanyak 13,732,779. Walaupun tidak mendapat majoriti, ini merupakan bukti keberkesanan pengaruh Hitler.

Selain itu, sokongan kepada Hitler disebabkan banyak perkara lain termasuk kemelesetan ekonomi yang tenat akibat pembayaran pampasan perang, penghinaan oleh Perjanjian Perdamaian Versailles, dan keinginan oleh rakyat Jerman untuk mempunyai seorang pemimpin yang dapat membawa mereka mencapai kembali kegemilangan yang lampau.

Ekonomi Jerman yang musnah akibat inflasi 1929-1934 dan kadar pengangguran sehingga 7,000,000 menyebabkan seluruh industri berhadapan dengan kegagalan dan menjadi muflis. Sepanjang 1930 dan sehingga 30 Januari 1933, undian parti Nazi meningkat secara berterusan. Berjaya mempermainkan Vice Chancellor ketika itu yang tamakkan kuasa. Membakar Reichstag, bangunan parlimen Jerman seterusnya memaksa ahli-ahli parlimen yang bukan Nazi menyokong Akta Cetak dan Berucap.

Presiden Paul von Hindenburg akhirnya melantik Hitler sebagai Perdana Menteri “Chancellor”. Jawatan Chancellor diserahkan kepada Hitler secara terpaksa berikutan sokongan mendadak terhadap beliau.Hitler menggunakan kedudukannya sebagai Chancellor untuk menghapuskan penentang-penentangnya.

Pada malam yang dikenali sebagai Malam Pisau Panjang “The Night of the Long Knives”, Hitler membunuh semua penentangnya dalam Parti Nazi. Hitler juga menyalahkan Komunis dan Yahudi atas kelembapan ekonomi dan berjaya meraih sokongan angkatan tentera dengan melaksanakan dasar melengkapkan peralatan senjata Jerman.

Menubuhkan SS dan menggabungkan semula angkatan tentera Jerman dan melancarkan perang penaklukan ke atas negara-negara Eropah seperti Austria, Poland, Perancis, Czech dan beberapa buah negara lagi. Penubuhan “Concentration Camp” untuk pembelot dan juga penentang Nazi. Membawa kepada Holocaust dengan penubuhan Kem Auschwitz. Beratus ribu bangsa Yahudi telah dibawa ke Auschwitz dan dibunuh.

Selepas itu, “D-Day” iaitu serangan tentera bersekutu dilancarkan. Nazi melancarkan serangan balas terhadap England dengan peluru V8 yang baru dicipta tetapi gagal meninggalkan impak. Cubaan menyerang Russia oleh Jerman tetapi dalam masa yang sama diserang tentera bersekutu. Pertahanan Jerman lumpuh dan Reichstag telah ditawan menandakan kekalahan Jerman. Hitler membunuh diri bersama isterinya Ava Braum. Orang paling kanannya Goebles turut membunuh diri bersama ahli keluarga dengan pil sianida.

2. Yahudi dan Bani Israel
Perkataan ‘Yahudi’ merujuk kepada anggota puak Judah iaitu salah-satu puak daripada 12 orang putera Nabi Yaakub a.s (iaitu anak Nabi Ishak a.s dan cucu Nabi Ibrahim a.s). Daripada puak Judah inilah lahirnya Nabi Daud a.s yang mendiami Baitulmaqdis. Pada tahun 722 SM, bangsa Assyria telah menyerang dan menghalau seluruh Bani Israel (dalam bahasa Ibrani/Hebrew, ‘Israel’ bermakna anak Tuhan) sehingga mereka berpecah-belah. Hanya Bani Israel puak Judah sahaja yang masih utuh kedudukannya. Pada mulanya, ‘Bani Israel’ mempunyai pengertian yang umum iaitu merujuk kepada seluruh keturunan Nabi Yaakub a.s, manakala ‘Yahudi’ mempunyai pengertian yang khusus iaitu merujuk kepada Bani Israel yang menduduki Baitulmaqdis sahaja. Akhirnya, kedua-dua nama tersebut telah disamaertikan.

Bangsa Yahudi didakwa oleh Masyarakat Kristian Eropah sebagai bangsa yang tidak tahu berterima kasih. Walaupun menumpang di negara orang, sikap orang Yahudi didakwa tidak ubah seperti tuan yang memeras dan menganiaya golongan peribumi. Kemahiran berniaga telah menjadikan bangsa Yahudi sombong dan tidak berperikemanusiaan. Orang yang meminjam dan berurus niaga dengan mereka akan terjebak dengan riba. Ekonomi yang berasaskan riba telah dimulakan oleh korporat-korporat Yahudi untuk menekan orang miskin.

Menerusi Talmud (tafsiran Kitab Torah), bangsa Yahudi percaya bahawa riba akan menjadi halal apabila berurus niaga dengan bukan Yahudi. Pada mereka, orang Yahudi adalah anak-anak Tuhan yang dimuliakan, dan bangsa selain Yahudi merupakan binatang seperti anjing dan babi. Justeru, mereka berhak melakukan apa sahaja demi kepentingan peribadi. Ini disebabkan dogma yang disebut dalam Talmud yang mereka yakini benar.

3. “Holocaust”: Pembunuhan beramai-ramai
“Holocaust” merujuk kepada pembunuhan beramai-ramai secara sistematik yang dilakukan oleh tentera Nazi kepada beberapa kumpulan etnik, agama, nasional, dan sekular sewaktu Perang Dunia Kedua. Ia bermula pada tahun 1941 dan diteruskan sehingga 1945. Kumpulan Yahudi merupakan sasaran utama “Holocaust” dan pembunuhan ini dianggap oleh puak Nazi sebagai “penyelesaian terakhir kepada permasalahan kaum Yahudi”. Dianggarkan enam juta orang Yahudi terkorban di dalam pembunuhan beramai-ramai ini.

Selain kaum Yahudi, kumpulan lain yang dibunuh termasuklah kumpulan yang dianggap tidak diperlukan atau “undesirables” oleh masyarakat seperti golongan Slav (seperti rakyat Poland, Russia dan lain-lain), Rroma (atau Roma), Sinti, golongan kurang berkeupayaan (pesakit mental dan/atau cacat anggota) dan golongan homoseks. Oleh sebab kekurangan rekod, agak sukar untuk menetapkan jumlah sebenar mangsa yang terkorban dalam “Holocaust” ini tetapi dijangkakan terdapat lebih kurang 26 juta orang yang terbunuh dalam masa yang singkat.

Kegiatan “Holocaust” didakwa dijalankan di semua tempat yang ditakluk oleh tentera Jerman sewaktu Perang Dunia Kedua, biasanya di kem pelupusan. Satu kem ini yang paling terkenal merupakan Kem Auschwitz-Birkenau. Biasanya, kaum Yahudi dibawa ke sini melalui kereta api, dan dibawa ke bilik gas. Di situ, pil Zyklon B dilontarkan ke dalam bilik tersebut. Pil ini bertukar kepada gas “cyanide” yang maut. Selepas kesemua di dalam bilik gas meninggal dunia, mayat mereka dibakar.

Setelah Jerman dikalahkan oleh tentera Perikatan, ramai pemimpin Nazi Jerman didakwa di atas jenayah terhadap kaum manusia (“crimes against humanity”). Kebanyakan mereka didapati bersalah, walaupun mereka beritahu mahkamah bahawa mereka hanya mengikut arahan, dan digantung sampai mati. Namun, Adolf Hitler tidak dapat dihukum - beliau bunuh diri beberapa hari sebelum Jerman menyerah kalah.

3.1. Hitler, Nazi dan Malapetaka Darwinisme terhadap Kemanusiaan
“Teori eugenik”, yang telah berkembang pada separuh pertama abad ke-20, bererti menyingkirkan mereka yang sakit dan cacat dan “meningkatkan” bangsa manusia dengan menambah jumlah individu-individu yang sihat. Menurut teori eugenik ini, dengan cara yang sama juga, haiwan yang lebih baik dapat dihasilkan dengan mengahwinkan haiwan-haiwan yang sihat antara satu sama lain, jadi bangsa manusia juga dapat ditingkatkan dengan cara yang sama.

Seperti yang telah dijangka, mereka yang mengemukakan program ini ialah para penyokong teori-teori evolusi dangkal Charles Darwin. Di kemuncak gelombang eugenik ini di England, telah muncul sepupu Charles Darwin, Francis Galton dan anaknya, Leonard Darwin.

Teori Darwinisme menekankan bahawa “Yang kuat hidup, yang lemah mati”, di mana yang kuat dan ganas adalah betul dan mulia, dan di mana satu-satunya jalan untuk berjaya dan membangun ialah dengan kuasa kekejaman, agresif, ganas, dan peperangan, telah menyebabkan penderitaan berjuta-juta manusia.

Jelaslah di sini bahawa idea eugenik adalah hasil asal Darwinisme. Tambahan pula, kebenaran ini telah diberikan kepentingan istimewa di dalam penerbitan-penerbitan yang menyokong eugenik, “Eugenik ialah penguasaan manusia terhadap evolusinya sendiri”, demikian ia disebutkan.

Kenneth Ludmerer, seorang ahli sejarah perubatan di Universiti Washington, mencatatkan bahawa idea eugenic berusia setua idea “Republik” oleh Plato, tetapi beliau juga menambah Darwinisme merupakan penyebab kepada kebangkitan minat kepada idea ini pada abad ke-20.

Di Jerman, orang pertama yang terpengaruh dan mula mengembangkan eugenik ialah seorang pakar biologi evolusi yang terkenal, Ernst Haeckel. Haeckel meninggal dunia pada 1919. Tetapi, idea beliau telah diwarisi oleh Hitler dan Nazi. Sebaik sahaja Hitler mendapat kuasa, satu program eugenik telah dimulakan.

Untuk memenuhi tuntutan dasar gila Hitler ini, mereka yang berpenyakit mental, kurang upaya, dilahirkan buta, dan mereka yang mempunyai penyakit genetik dalam masyarakat Jerman telah dikumpulkan di dalam “pusat-pusat pemandulan khas”. Mereka ini telah dianggap sebagai parasit-parasit yang merbahaya kepada ketulenan dan perjalanan evolusi bangsa “agung” Jerman. Tidak berapa lama kemudian, mereka yang telah dipisahkan daripada masyarakat ini telah mula dibunuh dengan arahan sulit daripada Hitler.

Pembunuhan-pembunuhan ini dianggap munasabah dan mereka yang dianggap secara genetiknya mundur dan dianggap sebagai “tidak menguntungkan” dan menjadi halangan kepada pembangunan bangsa tersebut.

Selepas kejayaan seorang atlit kulit hitam Amerika Syarikat, Jesse Owens merangkul empat pingat emas di Olimpik Berlin 1936, Hitler, walaupun telah mengucapkan tahniah kepada semua atlit, tetapi telah menolak untuk mengucapkan tahniah kepada Jesse Owens dan telah meninggalkan stadium.

Malah, sebahagian penyokong evolusi telah berpandangan bahawa wanita dari segi evolusinya adalah lebih rendah berbanding lelaki. Dr. Robert Wartenberg, seorang pensyarah neorologi, telah cuba membuktikan “kemunduran” wanita ini dengan mendakwa bahawa mereka tidak mungkin selamat melainkan sekiranya mereka “dilindungi oleh lelaki”.

Adolf Jost, seorang penasihat kepada Hitler, telah mewartakan buat pertama kalinya pembunuhan perubatan (“medical killing”) di dalam sebuah buku yang diterbitkan pada tahun 1895, “Das Recht auf den Tod” (Hak untuk kematian). Jost menyatakan, “…untuk kepentingan kesihatan masyarakat yang hidup, kerajaan perlu memikul tanggungjawab terhadap kematian individu-individu”.

Di bawah satu undang-undang pada 1933, 350,000 mereka yang sakit jiwa, 30,000 gipsi, dan beratus-ratus kanak-kanak kulit hitam telah dimandulkan dengan pelbagai cara seperti pengembirian, x-ray, suntikan, dan kejutan elektrik di kawasan kemaluan. Seorang pegawai Nazi menyatakan, “Sosialisme Nasional hanya berkaitan dengan biologi.”

3.1.1.Penyelewengan Ras Aryan oleh Nazi
Nazi sekali lagi telah menggunakan konsep Darwinisme untuk membuktikan ketinggian bangsa Aryan. Darwin menganggap bahawa apabila manusia mula berkembang, tengkorak kepala mereka juga turut membesar. Nazi amat mempercayai idea ini dan telah menjalankan pengukuran tengkorak untuk membuktikan bahawa bangsa Jerman adalah maju.

Di setiap sudut perbanndingan Jerman, haitler dan Nazi telah menunjukkan bahawa tengkorak Jerman adalah lebih besar berbanding bangsa-bangsa lain. Gigi, mata, rambut, dan sifat-sifat lain telah diukur bedasarkan ukuran evolusi. Individu-individu yang didapati tidak memenuhi ukuran Bangsa Jerman akan dihapuskan di atas nama prinspi-prinsip eugenik.

Semua kegilaan ini telah dilakukan demi melaksanakan prinsip-prinsip secara Darwin ke atas masyarakat. Seorang ahli sejarah Amerika, Michael Grodin, pengarang buku “The Nazi Doctor and the Nuremberg Code”, telah mendedahkan bahawa, “terdapat satu padanan yang sempurna di antara ideologi Nazi, Darwinisme dan pembersihan etnik apabila ia mula berkembang pada abad ke-20.”

3.1.2.Kebencian Hitler terhadap Agama
Sebab lain mengapa Hitler begitu berminat kepada teori evolusi ialah kerana beliau melihat teori evolusi oleh Charles Darwin sebagai satu senjata menentang kepercayaan agama. Hitler amat bencikan agama. Moral-moral murni seperti belas kasihan, rahmat dan kemanusiaan, yang dianjurkan oleh agama, menjadi halangan terbesar pembentukan jenis Bangsa Aryan yang ganas dan perkasa seperti yang diinginkan oleh Nazi dan Hitler.

Oleh itu, apabila Nazi dan Hitler berkuasa dalam tahun 1933, mereka telah cuba untuk menukarkan masyarakat Jerman kepada kepercayaan budaya pagan lama. Swastika (lambang salib berkait), satu simbol daripada kebudayaan pagan lama, adalah simbol kepada “pengembalian” ini. Perayaan yang disambut di setiap penjuru Jerman adalah pengembalian semula mereka kepada upacara pagan purba. Idea evolusi, yang telah diwarisi daripada kebudayaan pagan, bertepatan dengan ideologi Nazisme untuk tujuan ini.

Danial Gasman dalam bukunya, “The Scientific Origins of National Socialism” mendedahkan bahawa, “Hitler telah menggariskan idea biologikal evolusi sebagai senjata paling berkesan menentang agama tradisional dan beliau berulang kali menghina agama Kristian kerana penentangannya terhadap pengajaran evolusi… Bagi Hitler, evolusi adalah lambing kejayaan sains moden dan kebudayaan.”

3.2.“Holocaust deniers” (penafi Holokus)
Terdapat segolongan pihak yang dikenali sebagai “Holocaust deniers” (penafi Holokus). Menurut golongan ini, pemimpin Nazi Jerman, Adolf Hitler, tidak pernah mengarahkan pengikutnya untuk membunuh kaum Yahudi. Mereka juga mendakwa bahawa anggaran enam juta orang Yahudi terkorban adalah terlalu tinggi dan tidak boleh diterima akal, dan nombor yang sebenar adalah kurang daripada sejuta.

3.3.Holocaust: Teori Konspirasi Zionis
“Enam juta Yahudi dibunuh dalam dewan beracun oleh tentera Jerman. Pemimpin Jerman, Adolf Hitler melancarkan program pembersihan etnik dan pembunuhan beramai-ramai Yahudi ketika Perang Dunia Kedua di berpuluh kem tahanan di Jerman dan Poland. Kem seperti Dachau, Buchenwald serta kem tahanan lain di Jerman termasuk kem Auschwitz dan kemudahan induknya Birkenau, Stutthof, Treblinka, Chelmno, Sobibor, Majdanek dan Belzec di Poland dianggap sebagai kem maut bagi Yahudi apabila berjuta orang mati di kem itu….”

“Banduan Yahudi disumbat ke dalam bilik sebelum dilepaskan gas beracun, menyebabkan mereka mati serta-merta. Malah, penderitaan masyarakat Yahudi akibat dasar kejam Hitler menerusi program Penyelesaian Akhirnya turut digambarkan dengan ribuan gambar mayat bertimbun-timbun di luar kem tahanan itu. Semua kem di Poland ini dibebaskan tentera Soviet dan tentera bersekutu, menyelamatkan saki baki penduduk Yahudi.”

Kisah penderitaan ini dicatatkan dengan penuh dramatik oleh seorang wanita Yahudi menerusi Diari Anne Frank. Diari ini, yang dianggap catatan peribadi paling menakjubkan berdasarkan kesengsaraan yang dialami, dijadikan teks bagi pelajar dan antara rujukan utama kisah kezaliman terhadap Yahudi. Dalam rencana halaman 12, “The Christian Science Monitor” bertarikh 10 Ogos 1994, tulisan Jewess Linda Joffe menyatakan, kira-kira 560,000 Yahudi tinggal di Jerman ketika Nazi berkuasa pada 1933.

Hampir semua Yahudi itu dibunuh. Kini, hanya 50,000 Yahudi di Jerman, tulisnya. Penderitaan Yahudi ini diistilahkan sebagai Holocaust atau malapetaka dan kemusnahan besar masyarakat itu ketika Perang Dunia Kedua. Selepas perang dan sehingga kini, rata-rata masyarakat dunia menganggap Nazi dan rejim Hitler adalah manusia paling keji dalam peradaban dunia.

Nazi yang membunuh Yahudi tidak kira wanita, bayi dan kanak-kanak, orang tua atau muda. Beliau dan konconya dianggap anti-Semitik. Penyokongnya digelar anti-Yahudi alias anti-Semitik. Sebarang kegiatan yang dilihat menggugat Yahudi digelar anti-Semitik, dari era selepas Perang Dunia Kedua dan sehingga ke alaf baru ini. Hakikat kejelikan Hitler dan tenteranya, sudah terpahat utuh dalam sanubari masyarakat dunia.

Dunia semakin maju dan penduduk Bumi semakin cerdik dan sentiasa ingin mencari kebenaran dalam setiap fakta menggunakan bahan sejarah dan kaedah saintifik. Maka terbongkarlah kebenaran, terserlah segala pembohongan dan kesimpulannya, Holocaust adalah rekaan, satu kisah dongeng Yahudi bagi membolehkan mereka meraih simpati, melaksanakan agenda sulit, menguasai dunia dan menghambakan mereka yang tidak sealiran dengan Yahudi. Kisah Holocaust sebenarnya berasaskan kepada dongeng yang dibina di atas pembohongan, tokok tambah dan rekaan penyedap cerita.

Ia sebenarnya berpunca daripada tindakan Hitler yang berjaya membawa Parti Sosialis Kebangsaan menguasai kerajaan dan pada 1933 beliau mula melancarkan gerakan untuk mendesak penduduk Yahudi supaya meninggalkan negara itu dan jika perlu secara paksa. Mereka menggubal akta mengenai perkara itu yang menyekat hak Yahudi untuk bekerja dan berniaga. Semua langkah ini diambil selepas kerajaan Hitler ketika itu merasakan ia perlu dilaksanakan bagi menjamin hak penduduk pribumi dan penganut agama lain kerana bangsa ini (Yahudi), menguasai sepenuhnya bidang perundangan, perubatan, media dan ekonomi.

Pada 1934, masyarakat Yahudi mengutuk Jerman dan memulaukan negara itu dan menjelang Perang Dunia Kedua pada September 1939, hanya 200,000 Yahudi yang masih menetap di Jerman. Dr David Irving, seorang pakar sejarah Britain yang mengkhusus dalam kajian Perang Dunia Kedua menegaskan Holocaust adalah lagenda. Malah, seorang lagi pakar sejarah Britain, Alan Bullock berkata, Hitler tidak pernah mengarahkan Yahudi dibunuh.

Ia disokong pakar sejarah lain yang menyatakan tiada satu bukti kukuh Nazi melakukan pembersihan etnik seperti yang didakwa sama ada menerusi ribuan dokumen yang dirampas selepas perang atau kenyataan saksi. Pada Mei 1988, Irwing, membentangkan laporan yang dibuat oleh Fred A Leuchter, seorang pakar rekaan dan peniruan alat membunuh, termasuk bilik gas beracun. Leuchter yang mengkaji dan mengambil sampel dari bilik kem tahanan Auschwitz, Birkenau dan Lublin menegaskan tiada proses menyalurkan gas beracun berlaku.

Malah, apa yang mengejutkan kepada Leuchter, tiada sebarang kesan racun sianida dikesan dalam sebarang bilik kem terbabit. Kajian juga menyatakan sejenis racun yang didakwa digunakan untuk membunuh Yahudi, Zyklon-B, sebenarnya hanya digunakan untuk membunuh serangga. Ini kerana Zyklon-B meninggalkan kesan yang tidak boleh hilang meskipun selepas beratus tahun dan kajian tidak menemui kesan ketara penggunaan racun itu. Pada 1991, kerajaan Poland mengulangi ujian ini dalam usaha menyangkal hasil penemuan Leuchter, tetapi mereka juga gagal menemui sebarang bukti peristiwa kejam itu berlaku.

Kewibawaan mengenai dewan bunuh ini juga amat palsu. Kajian menunjukkan bilik ini hanya sekadar bilik biasa yang tidak kedap udara dan mempunyai ruang udara yang agak besar di lantai dan bawah pintu. Jika benar Jerman menyalurkan gas di bilik terbabit, pasti racun ini turut mematikan tentera. Selain itu tiada peralatan lain bagi melakukan proses itu ditemui.

Meskipun dakwaan enam juta orang mati akibat gas beracun, tiada satu pun mayat yang dihimpunkan selepas perang sama ada di kubur besar atau reput di tepi kem tahanan, dijalankan bedah siasat bagi membuktikan punca sebenar kematian mereka. Masyarakat dunia yang ditunjukkan gambar timbunan mayat ketika perang akibat kezaliman Nazi, sebenarnya tertipu kerana hakikat gambar itu adalah mereka yang mati akibat kebuluran dan wabak penyakit berjangkit atau mangsa bedilan bom tentera Amerika dan sekutunya.

Kebanyakan mangsa yang maut itu adalah rakyat Jerman dan hanya segelintir Yahudi. Malah, kajian juga membuktikan, tentera Jerman memerlukan masa 68 tahun untuk menyumbat tahanan dalam bilik beracun seperti di Auschwitz, bagi membunuh enam juta Yahudi.

Dicatatkan lagi oleh pakar sejarah, Diari Anne Frank juga palsu kerana sebahagian daripada diari itu ditulis menggunakan pena mata bola. Pen seperti itu belum lagi wujud pada zaman itu. Sebenarnya, usaha menyangkal pembohongan besar Yahudi ini bermula sejak selepas perang lagi. Seorang rakyat Perancis yang terselamat daripada kem Nazi ini, Paul Rassinier dalam bukunya “Le Mensonge d’Ulysse” (Pembohongan di Ulysse) pada 1949 serta buku “Le Drame des Juifs Europeens” (Drama Yahudi Eropah) pada 1964, menegaskan beliau tidak pernah melihat sebarang bukti Yahudi dibunuh beramai-ramai dalam bilik beracun.

Sementara itu, dalam buku tulisan profesor Universiti Northwestern, Amerika bertajuk “The Hoax of The Twentieth Century” (Kisah Jenaka Abad kedua puluh), Dr Arthur Butz, menegaskan meskipun ramai juga Yahudi yang dibunuh oleh Nazi, mereka bukan menjadi mangsa pembersihan etnik dan pembunuhan beramai-ramai. Butz berkata, setengah juta mati dalam kem tahanan Nazi ketika Perang Dunia Kedua tetapi sejumlah kecil daripada mereka Yahudi.

Usaha menyangkal pembohongan ini diperkukuhkan oleh badan bebas yang ditubuhkan di Costa Mesa, California pada 1979 dan dikenali sebagai Institut Kajian semula Sejarah (IHR). Dan, seperti lazimnya, usaha membongkar kebenaran ini mendapat tentangan hebat Yahudi terutama daripada Jawatankuasa Yahudi Amerika (AJC) dan Liga Anti-Fitnah (ADL), sebuah badan Yahudi yang berusaha keras mendokong kisah Holocaust ini.

Bukti tetap bukti dan hakikat ini turut diakui oleh seorang sejarawan Yahudi, David Cole yang melawat Auschwitz pada lewat 1992. Dalam lawatannya itu beliau merakam temu ramah dengan Ketua Kurator Muzium Holocaust di kem itu, Dr Fransiszek Piper. Dalam temuramah itu, Piper mengakui bahawa bilik gas beracun yang ditunjukkan di kem itu untuk tatapan berjuta pelancong dunia, sebenarnya diubah suai oleh tentera Russia selepas perang. Berikutan itu, Cole menegaskan, kenyataan Piper ini membuktikan kenyataan Irwing.

Lebih mengejutkan apabila Ketua Mahkamah Agung Amerika, Harlan Fiske Stone, menyatakan Perbicaraan Nuremberg yang ditubuhkan bagi membicarakan pesalah jenayah perang Jerman sebenarnya adalah adalah usaha peringkat tertinggi menghancurkan Jerman. Pesalah jenayah perang Nazi pada perbicaraan itu yang sebelum ini menjadi Pemerintah Aushwitz, Rudolf Hess, juga menyatakan beliau didera dan diugut untuk membuat pengakuan bahawa kem itu, membunuh dua juta Yahudi di dewan bunuh beracun berkenaan.

Ditegaskan sekali lagi “Holocaust” sebenarnya digunakan untuk memastikan agenda Yahudi menguasai dunia. Ia juga digunakan sebagai cara mewajarkan sumbangan berbilion dolar oleh Washington kepada Israel serta menutup mulut masyarakat dunia terhadap kezaliman Zionis dan Yahudi ini membunuh rakyat Palestin. Seperti yang ditegaskan oleh Profesor W D Rubinstein dari Australia dalam Quadrant (Australia, September 1979, halaman 27), “jika Holocaust ini berjaya dibuktikan sebagai palsu, maka senjata terkuat propaganda Israel ini akan roboh berkecai”.

Ia diakui sendiri oleh masyarakat Yahudi, yang menyatakan Holocaust ini adalah satu perniagaan yang menguntungkan. Ini didokumenkan menerusi tulisan seorang Yahudi, Jocobo Timerman dalam bukunya “The Longest War” (Perang Paling Lama/Panjang). Beliau menyatakan ramai rakyat Israel menganggap “Holocaust” ini seperti agama baru. Katanya, perkataan “Holocaust” ini berasal dari Hebrew iaitu “Shoah” dan katanya lagi, tiada perniagaan lain yang sama seperti “Holocaust”.

Media Yahudi menggambarkan betapa “Holocaust” ini adalah orang Yahudi yang tidak bersalah tetapi sebenarnya membawa mesej perkauman dan menentang hak asasi penganut agama lain atau golongan yang tidak sealiran dengan mereka, tulis Mark Weber dari IHR.

Kebenaran pasti akan muncul, meskipun kerajaan Barat terutama Amerika menyekat sebarang perbahasan terbuka mengenai Holocaust. Golongan yang ingin mengadakan perbincangan terbuka sering diugut dan dianiaya oleh pelampau Yahudi. Malah, jika ada pemimpin dunia yang cuba mengetengahkan fakta sebenarnya mengenai pengaruh Yahudi, pasti beliau akan diserang dengan pelbagai tuduhan seperti anti-Semitik, senasib dengan Hitler.

Jika benar Yahudi betul, mereka seharusnya berani membiarkan kajian mengenai Holocaust ini diteruskan tanpa sebarang campur tangan atau ugutan. Jika permintaan ini tidak dilayan malah diugut, masyarakat dunia masa kini berhak meragui dan berasa sangsi terhadap Yahudi dan penyokongnya. Keadilan dan kebenaran perlu diketengahkan meskipun pahit atau akhirnya mungkin terpaksa mengakui Hitler adalah wira.”

Kita sering berbicara tentang bagaimana Yahudi menguasai dunia tetapi dalam masa yang sama, mereka (Yahudi) juga banyak menggambarkan dalam filem bagaimana Nazi menguasai sebahagian besar Eropah dengan kekerasan dan “Holocaust”. Turut digambarkan bagaimana Hitler memerintah, apabila beliau sentiasa berlaku kasar terhadap pegawai bawahannya, dan juga bagaimana rakusnya Hitler membawa Jerman ke lembah peperangan yang penuh dosa.

Terdapat bermacam-macam filem kategori “Holocaust” seperti “Saving Private Ryan, Pianist”, “Schindler’s Lists”, “Band of Brothers” hinggakan terdapat juga filem-filem yang ingin juga mengaitkan Nazi secara sengaja seperti “Hell Boy”, “Inside Man” dan juga “Indiana Jones”. Atas sebab agama dan bangsa Yahudi, “penderitaan” mereka perlu di canang di seluruh dunia. Kekejaman Nazi harus dikenali seluruh dunia. Apa objektifnya? Konspirasi, sebaran pengaruh atau simpati?

Simpati adalah alasan yang sangat kukuh. Tragedi Holocaust merupakan salah satu agenda yang sengaja dibesar-besarkan pihak tertentu untuk meraih simpati. Memang benar mangsa tidak sepatutnya diseksa sebegitu tetapi malangnya, “Holocaust” ini juga telah menjadi kiblat untuk pihak tertentu melancarkan kekerasan, penindasan, rampasan, seksaan kepada orang yang tidak bersalah kepada mereka. Alasannya mudah, itu hak mereka. Tetapi tiada satu pihak pun yang berani menghalang mereka secara terang-terangan dan dengan tegas. “Holocaust” telah jadi satu fenomena, sehebat mana fenomena Michael Jackson dan juga Beattles dahulu.

Presiden Iran Ahmadinejjad pernah menyuarakan Holocaust ini adalah satu pembohongan semata-mata dan tidak pernah berlaku. Mungkin ramai yang tidak berapa setuju dengan pendapat beliau, tetapi adalah lebih adil sekiranya dikatakan bahawa kisah “Holocaust” telah diperbesar-besarkan jauh lebih teruk dari perkara yang sebenarnya terjadi hinggakan terdapat berpuluh-puluh Muzium Holocaust serata Amerika Syarikat.

Adapun untuk anak-anak Yahudi yang tinggal di negara-negara di luar Israel, organisasi-organisasi Zionis telah menebarkan ratusan buku untuk mengukuhkan misi mereka. Salah-satu contoh daripada buku tersebut adalah Buku “Daud Kecil” yang menghubungkan bangsa Arab dengan Hitler, apabila dalam buku tersebut dinyatakan, “…dan orang-orang Jerman itu menggunakan tharbus (sejenis songkok khas Arab/Turki) setelah mereka menyerang orang Yahudi.

Sementelahan, Discovery Channel, menerusi rancangan “Scrap Book From Hell: Auschwitz”, pasti membuatkan kita berfikir kembali mengenai istilah “kezaliman” dan “penindasan” apabila melihat kekejaman yang dilakukan Rejim Zionis terhadap Rakyat Palestin di Tebing Barat.

4. PENUTUP
Adolf Hitler adalah satu nama yang tidak asing lagi dalam sejarah peradaban dan tamadun manusia. Satu tokoh politik dan juga pemimpin tentera yang pernah digeruni malah dipuja. Walaupun terdapat banyak dakwaan yang menyatakan bahawa “Holocaust” adalah sekadar dongengan dan rekaan dalam Diari Anne Frank oleh pendokong Zionisme, kita tidak boleh menafikan fakta berkaitan sejarah kekejaman Hitler dan Nazi terhadap berjuta-juta manusia.

Beliau telah menyebabkan penderitaan, ketakutan, keganasan dan kesengsaraan, bukan sahaja kepada Bangsa Yahudi, bahkan terhadap kumpulan yang dianggap “tidak diperlukan” oleh masyarakat seperti golongan Slav (seperti rakyat Poland, Russia dan lain-lain), Rroma (atau Roma), Sinti, golongan kurang berkeupayaan (pesakit mental dan/atau cacat anggota) dan golongan homoseks. Dan bukan hanya Hitler, malah Stalin, Mao Tse Tung, Pol Pot, Franco, Benito Mussolini dan lain-lainnya telah menenggelamkan Abad ke-20 ke dalam darah.

Justeru, adalah tidak adil untuk hanya memberikan simpati dan fokus yang melampau terhadap Peristiwa “Holocaust”, sehingga kita menghalalkan kekejaman Rejim Haram Zionis di bumi Palestin. Sebagaimana kita mengutuk kekejaman Hitler dan Nazi (bersama teori evolusi yang dangkal), kita juga menentang sekeras-kerasnya, sebarang bentuk kezaliman dan kekejaman yang dilakukan oleh Rejim Zionis di Palestin, serta apa jua bentuk penindasan terhadap mana-mana pihak, khususnya oleh Kuasa Barat terhadap negara-negara miskin.


Che Din,
3 Mei 2010,
11.20 pagi.

***************************************

Rujukan:
  1. “Adolf Hitler”, terdapat di http://ibnuyaacob.com/?p=1305, diakses pada 21 November 2009.
  2. Dr. Danial bin Zainal Abidin, “Era Dajjal, Sistem Perisikan dan Teknologi Canggih”, Majalah i, Bilangan 32, Jun 2005, Shah Alam, Kumpulan Karangkraf Sdn. Bhd., muka surat 36-38.
  3. Engku Ahmad Zaki Engku Alwi, “Yahudi musuh ketat umat Islam”, Majalah i, Bilangan 32, Jun 2005, Kumpulan karangkraf Bhd., muka surat 65-67.
  4. Harun Yahya, “Malapetaka Darwinisme terhadap Kemanusiaan”, Kuala Lumpur, Saba Islamic Media, 2003.
  5. “Holocaust: kisah dongeng Yahudi”, terdapat di http://adiediago.blogspot.com/2009/02/holocaust-kisah-dongeng-yahu, diakses pada 19 November 2009.
  6. “Holokus”, terdapat di http://ms.wikipedia.org/wiki/Holokus, diakses pada 20 November 2009.
  7. Jayauddin Jamauddin, “Penentangan Golongan Yahudi di Madinah”, Diskusi 1987: Keluaran Khas, Kuala Lumpur, Yayasan Anda Sdn Bhd, 1987, muka surat 146.
  8. Khusyairie, “Mengapa Yahudi menjadi bangsa yang zalim”, Majalah Haluan, Alor Setar, Tinta Image, Bilangan 2, tahun 2004, muka surat 20-21.
  9. Maszlee Malik, “Beberapa Pelajaran dari Perang di Lebanon 2006”, Majalah i, bilangan 50, Disember 2006, Shah Alam, Pemikir Sdn. Bhd., muka surat 64-66.
  10. Mohd Yusman Awang, “Yahudi Bunuh Nabi Isa di Hollywood”, Majalah Al-Islam, Januari 2004/Zulkaedah 1424, tahun ke-31, Bilangan ke 358.
  11. “The Jewish Political Program”, Majalah Forward, tahun ke-3, Bilangan ke-32, Februari 2009, muka surat 28-43.
  12. Muhammad Thoriq, “Bangsa Arab di mata kanak-kanak Israel”, Majalah i, Bilangan 47, September 2006, Shah Alam, Pemikir Sdn. Bhd., muka surat 24-25.

1 ulasan:

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...