Jumaat, Mac 24, 2017

SEKITAR PERASMIAN IHTIFAL (SUKAN) KEBANGSAAN SERI/SEMI KALI KE-17 DI KUANTAN, PAHANG.



Logo ABIM.
Saudara Mohamad Raimi Ab Rahim
Presiden ABIM. Juga mantan



























SEKITAR PERASMIAN IHTIFAL (SUKAN) 
KEBANGSAAN SERI/SEMI KALI KE-17 
DI KUANTAN, PAHANG.
17hb Mac 2017 (Jumaat): Alhamdulillah, telah berlangsung Perasmian Majlis Ihtifal (Sukan) Kebangsaan SERI/SEMI Kali Ke-17 (Yayasan Takmir Pendidikan) di Stadium Darul Makmur, Kuantan, Pahang. Hadir merasmikan program ialah YB Dato’ Syed Ibrahim Syed Ahmad, Pengerusi Jawatankuasa Dakwah Islamiah Dan Tugas-tugas Khas, yang mewakili Menteri Besar Pahang.
Kemudian, telah berlangsung Majlis Makan Malam Kontijen Ihtifal Sukan Kebangsaan SERI dan SEMI ABIM (Yayasan Takmir Pendidikan) kali ke-17 (2017) dan Sambutan 25 Tahun Sekolah SERI Indera Mahkota di Dewan Jubli Perak Sultan Haji Ahmad Syah, Kuantan.
Majlis ini dirasmikan oleh Presiden ABIM, Sdr. Mohamad Raimi Ab Rahim. Ustaz Norhamizi Jamaluddin (Juara Pencetus Ummah 2016 dan Pegawai Jabatan Agama Islam Pahang - JAIP) tampil memberikan tazkirah dalam majlis ini.
Beliau berkongsi tips untuk membentuk anak yang hebat, antaranya adalah melalui pendedahan terhadap hafazan dan pemahaman Al-Quran, serta membina keberaniannya dalam bertindak.
Selanjutnya, pada 20hb Mac 2017 (Isnin), Sdr. Mohamad Raimi Ab Rahim telah merasmikan Majlis Penutupan, Ihtifal Sukan Kebangsaan SERI dan SEMI ABIM (Yayasan Takmir Pendidikan) kali ke-17 (2017). Selain majlis penutup, turut diadakan sesi penyampaian hadiah kepada semua pemenang acara kejohanan kali ini.
Dalam ucapan perasmian penutupnya, Sdr. Mohamad Raimi menekankan bahawa prinsip menutup aurat tidak menghalang aktiviti bersukan serta kebaikan sukan, untuk membina disiplin diri dan fokus, dalam gerak kerja. Program ini berlangsung di Kompleks Sukan, UIAM Kuantan.
Sekolah Rendah dan Menengah Islam ABIM (SERI dan SEMI) merupakan institusi kerakyatan yang dibangunkan bersama Taman Asuhan Kanak-kanak Islam ABIM (TASKI), Tahfiz ABIM serta Kolej dar al-Hikmah (KDH) dengan memperjuangkan konsep Pendidikan al-Hikmah.
Sukan dan rekreasi tidak pernah dipinggirkan dalam kamus perjuangan. Malahan, Rasulullah SAW sendiri menggalakkan Ummat agar aktif beriadah, untuk rohani dan jasmani yang sihat.
Ayuh, sejahterakan Malaysia dengan dakwah!
Sebarkan!
------------------------------------------
Jom, daftar segera sebagai ahli ABIM di sini: 
-----------------------------------------
Sekretariat ABIM Pusat: No.6 Jalan TC 2A/2, Taman Cemerlang, 53100 Kuala Lumpur.
Hubungi Sekretariat ABIM Pusat melalui:
Tel: +603 - 4108 4500
Fax: +603-4108 2400
FB : Angkatan Belia Islam Malaysia
Website ABIM: http://www.abim.org.my/
---------------------------------------

.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...