Ahad, Disember 18, 2011

Malam Kebudayaan dan Alumni SAMUSKD.

Alhamdulillah, malam tadi, 17hb Disember 2011, pihak AJK Penaja Alumni dan Pelajar Tingkatan 5 SAM Unwanus Saadah Kanchong Darat (SAMUSKD) telah berjaya menganjurkan Malam Kebudayaan dan Alumni SAMUSKD.

Majlis telah berlangsung dengan jayanya di Gold Coast Morib Resort.

Majlis yang dimulakan dengan bacaan doa, diserikan lagi dengan ucapan daripada Pengetua SAMUSKD, Al-Fadhil Cikgu Latif Sadli, Pengarah Program Malam Kebudayaan, Saudara Athif, Pengerusi AJK Penaja Alumni SAMUSKD (saya), dan Exco Sayap Luar Negara Alumni SAMUSKD, Saudara Izulman Telimik.

Saudara Izulman merupakan graduan University of Sydney, Australia, dan kini bertugas di Kuala Lumpur.

Antara tentatif program ialah penyerahan secara simbolik, Buku Log Senarai Kehadiran Alumni ke majlis tersebut, oleh Pengetua SAMUSKD kepada Pengerusi AJK Penaja Alumni.

Selain acara cabutan bertuah, Malam Kebudayaan tersebut dimeriahkan dengan persembahan kumpulan nasyid indie yang bernaung di bawah kumpulan nasyid Brotherz, iaitu kumpulan Frenz. Ketua kumpulan nasyid tersebut, iaitu Saudara Hassanal Nasir, merupakan mantan pelajar SAMUSKD batch 2004.

Selain itu, antara yang membuat persembahan ialah kumpulan cempuling dan penampilan kugiran SAMUSKD yang terdiri daripada gabungan pelajar-pelajar SAMUSKD dan pelajar sekolah lain.

Saya masih belum menerima gambar daripada jurukamera pada malam tersebut. Jadi, hanya gambar-gambar yang diambil menggunakan kamera telefon genggam sahajalah dapat yang saya sajikan (buat masa ini).

Alhamdulillah, meski sederhana, malam tersebut menjadi malam yang membahagiakan, kerana dapat bertemu dan merapatkan ukhwah sesama bekas pelajar SAMUSKD, tanpa mengira batch.

Semoga usaha ini dinilai dengan baik oleh ALLAH SWT, serta moga ada manfaatnya untuk semua, in sya ALLAH.

Juga, semoga Mesyuarat Agung Tahunan Alumni SAMUSKD dapat berlangsung dengan baik pada 24hb Disember ini di Dewan SAMUSKD. Amin.

Salam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...