Selasa, Februari 28, 2012

Geng KDRS Padang Jawa: Sendaloka bersama kenangan.


Saya belajar di Sekolah Undang-Undang, UiTM Shah Alam, selama 4 tahun.


Selama 3 tahun, saya bersama 11 orang rakan seangkatan, menyewa sebuah rumah teres dua tingkat di Padang Jawa, Shah Alam.

Saya, Jen, Ekan Sugiono, Baha, Zul@Pejol, Fared, Akmal, MistaCheqa@Carlos, Hadi@Manja, Dato’ Aizad dan Anwar@Ketum. Dan, ahli majlis kehormat rumah kami, Aiman. hehe.

Kami sudah seperti bersaudara – suka-duka – pahit-maung, suka-benci kami lalui bersama.

Dan, kami juga ada baju rumah kami sendiri. heh. T-shirt hitam dengan tulisan ‘TMR 17/11’, singkatan kepada alamat rumah sewa kami.

Setiap bulan, kami akan memilih satu hari pada hujung minggu untuk bersama mengumpul duit; untuk membeli barangan dapur dan bahan-bahan masakan.

Baha dan Hadi@Manja (pakar masakan tradisional/kampung) dan Fared (pakar segala jenis masakan) akan menjadi chef terbaik untuk mengisi perut seisi rumah.

Ikan masak tiga rasa, ‘chicken chop’, kerang bakar adalah hidangan yang kerap menjadi bualan hangat individu-individu yang kelaparan. Hari itu dinamakan sebagai ‘Hari Makan Mewah.’

Rindu geng KDRS Padang Jawa. heh.

Long live KDRS. Moga semua berjaya dunia akhirat. Amin.

3 ulasan:

  1. Salam,sorry yer kalau dh slh saluran nk tnya..about ur friend ekan sugiono tu, r u still in touch ke dgn dia?kalu ya, cn u somehow email me his contacts?~ i knew ekan from my school days ..nk tuntut hutang dgn dia nih..hahahah email me at shahirah_09@yahoo.com .tq~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam. he he. Saya sudah maklumkan kepada Ekan. Apa2 nanti dia akan roger Cik ShahirAhAsHIm semula deh. :)

      Padam
    2. hahah~ thanks ^^, ooh,i watched u for the review pasal 'demam bola'~

      Padam

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...