Rabu, Ogos 04, 2010

Pening.

Salam.

Sekarang saya masih di dalam kelas. Demam, kepala pusing. Orang Jawa cakap, puyeng.

Mumet bahasa Jawa, maksudnya pening. Meriang bahasa Jawa, maksudnya demam.

Hm, kerja banyak, penat. Assignment banyak, penat. Test banyak, penat.

Jurusan yang saya ambil di kampus tempat saya belajar (UiTM Shah Alam); Sarjana Muda Undang-Undang. Punch in pukul 8.00 pagi, dan punch out pukul 5.00 petang. Tapi, biasanya punch out pukul 10.00 malam, sebab kelas kekadang habis melanjut sampai ke malam. Pelik kan? Siap ada punch-punch bagai. Macam kerja pulak. Biasalah, nak mendidik dan melatih suasana kerja sebenar, katanya.

Penat, sangat penat.

Tapi, tak boleh mengeluh... bukankah kita dididik, bahawa tanggungjawab kita melebihi masa yang kita ada?

Tak boleh mengeluh...

Sebab saya berhutang budi dengan mak, abah serta famili. Maka hutang budi ini perlu dibalas sebaik mungkin. Setulus hati. Sekudus iktisad.

Tak boleh mengeluh...

Maka, saya perlu belajar rajin-rajin. Bersabar, dan bertabah.

Usaha, ikhtiar, usaha, ikhtiar.

Doa, tawakal.

dan;

Redha.

"ALLAH redha kepada mereka dan mereka pun redha kepada-NYA..." -- (Surah al-Ma’idah: Ayat 119)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...