Sabtu, Mei 31, 2014

Sekitar Pelancaran Kempen #SaveTheChildrenOfSyria.

Presiden ABIM:
Cikgu Haji Amidi Abdul Manan

Juga mantan Presiden PKPIM.

Naib Presiden ABIM merangkap 
Pengerusi MLL4S: Saudara 
Jufitri Joha. Juga Penerima Anugerah 
Perdana Belia Negara 2014.
merangkap CEO MLL4S, 
Logo Malaysia Life Line
For Syria (MLL4S).
Sekitar Pelancaran Kempen #SaveTheChildrenOfSyria
Alhamdulillah, pada 31hb Mei 2014 (Sabtu), pada lebih kurang jam 10 pagi, satu sesi sidang media pelancaran kempen #SaveTheChildrenOfSyria telah diadakan, bertempat di Hotel Putra, Kuala Lumpur. Kempen #SaveTheChildrenOfSyria ini telah dianjurkan oleh Malaysia Life Line For Syria (MLL4S) dengan kerjasama beberapa NGO seperti Haluan, Green Project, MAPIM (Malaysian Consultative Council for Islamic Organization), ROAD FOR PEACE, Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Global Peace Mission (GPM) Malaysia, Gabungan Selamatkan Syria, Palestine Reconstruction Team dan juga turut terlibat 100 buah NGO ASEAN dari pelbagai negara.
Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) MalaysiaLife Line For Syria (MLL4S), Saudara Syahrir Azfar Saleh berkata, tempoh sebulan diberi kepada gabungan NGO itu untuk membantu ribuan kanak-kanak Syria yang menjadi mangsa konflik di sana dengan sasaran kutipan RM4 juta, sebelum jumlah kutipan diumum dalam majlis khas pada minggu pertama Ramadan, Julai ini.
Kita akan hantar pelbagai bantuan untuk meringankan beban mangsa konflik di sana terutama kanak-kanak Syria supaya mereka turut bergembira menyambut Aidilfitri,” katanya pada sidang akhbar sempena pelancaran Kempen #SaveTheChildrenOfSyria.
Dalam pada itu, Saudara Syahrir Azfar berkata, kerajaan perlu menghulurkan bantuan kepada penduduk Syria sama seperti yang pernah dilakukan dalam konflik di Bosnia dan Herzegovina pada 1990-an dulu. Menurutnya, bantuan yang diberikan itu perlu merangkumi beberapa aspek termasuk pendidikan.
Kempen ini bertujuan untuk membela nasib kanak-kanak Syria sekaligus untuk menyedarkan orang ramai terhadap kezaliman berlaku di Syria. Revolusi berdarah di Syria ini telah masuk tahun ke-tiga dan telah mengorbankan hampir 160,000 kematian jumlah ini termasuk 11,000 daripadanya adalah kanak-kanak. Sumbangan boleh disumbangkan melalui:
Maybank: SALAM SURIAH RESOURCES
No. Akaun : 5645-5733-8496
No. Telefon: 03-41416732 / 013-2226057
*Untuk mendapatkan resit pengecualian cukai, sila emelkan kepada MLL4S: nama penuh, alamat, nombor telefon dan bukti sumbangan. 
Mari kita berbakti untuk ummah: sekecil-kecil yang kita lakukan tapi besar dari pandangan ALLAH SWT, in sya ALLAH. Teruskan membantu rakyat Syria.
----------------------------------------------
Sumber:
  1. https://www.facebook.com/adeqashah?fref=ts;
  2. https://www.facebook.com/faisal.hamdi?hc_location=timeline;
  3. https://www.facebook.com/abdullahashraf.refikoglu?hc_location=timeline;
  4. https://www.facebook.com/ABIM.Malaysia?fref=ts.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...