Khamis, April 02, 2015

Redha.

Redha.
“Kita kena redha sajalah dengan dua gol ini.” 
-- Zainal Abidin Rawop.
Skuad kendalian Coach Razip Ismail dan Coach Rusdi Suparman tersingkir daripada Kumpulan 1, Pusingan Kelayakan Piala AFC Bawah 23 Tahun 2016. Meskipun jalan perjuangan di depan semakin berliku, tahniah skuad Bawah 22 Malaysia yang menang ke atas Macau, dan berjaya mengekang Jepun, 0-1, setelah tewas 1-2 kepada Vietnam. Buat masa ini, inilah tahap bola kita, selagi tiada kajian dan perlaksanaan dasar yang telus dijalankan. Kita masih berdoa.
Terdahulu, skuad senior kebangsaan bimbingan Coach Dollah Salleh, tewas besar 0-6 kepada Oman dalam perlawanan persahabatan. Di Malaysia kita nan tercinta ini, selain jawatan PM, antara jawatan paling mencabar ialah jurulatih skuad bola kebangsaan.
Selamat maju jaya buat semua yang terlibat dengan program pembangunan peringkat tunas. Kepada yang diberikan peluang untuk beraksi bersama pasukan Liga-M dan skuad negara, hargailah susah-payah penyokong yang berkorban masa dan wang ringgit.
Perjalanan kita masih jauh. Masih jauh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...