Rabu, April 02, 2014

Bedah Buku Bersama Datuk Dr Awang Sariyan di Kolej Dar al-Hikmah (KDH).

Logo
Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM)
.

Presiden PKPIM:
Saudara Aliemran Norasid.
Saudara Fazril Saleh

Timbalan Presiden PKPIM.
Dato' Dr Siddiq Fadzil
Presiden KDH.
Tuan Haji Md Fuad Bahari
Ketua Pengarah Eksekutif (CEO), KDH.
Ahli Lembaga Majlis Tertinggi KDH.
Logo KDH.

Kepala surat dan logo IPI. 
Kenangan.

KDH dahulunya dikenali sebagai 
Institut Pengajian Ilmu-Ilmu Islam (IPI).
Sekitar Kompleks Dar al-Hikmah.
Bedah Buku anjuran PKPIM di Kolej Dar al-Hikmah.
Alhamdulillah, pada 31hb Mac 2014 (Isnin), Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) telah menganjurkan sesi Bedah Buku “Asas Falsafah dan Pemikiran Melayu Berteraskan Islam” tulisan Dato’ Dr. Awang Sariyan di Kolej Dar al-Hikmah (KDH), Sungai Ramal Dalam, Kajang.
Selain sesi syarah oleh Dr Awang - sebagai pengarang yang memberikan ikhtisar kandungan buku; Datuk Jaafar Abdul Rahim turut diundang untuk memberikan ulasan. Kira-kira 30 orang ahli akademik, penjawat awam dan pelajar IPT hadir, termasuk Haji Fuad (Ketua Eksekutif Kolej Dar al-Hikmah); Prof. Emeritus Abdul Hamid Mahmood beserta isterinya Dr. Sadiah Abdullah; Datuk Sallehuddin Abg Shokeran dan Haji Razali Che Mat (DBP); tenaga pengajar Darul Hikmah; calon ijazah tinggi dan pimpinan PKPIM.
Buku itu asalnya merupakan teks kursus wajib di Akademi Pengajian Melayu, Universiti Malaya, iaitu “Falsafah dan Logika Melayu”.
Tahniah dan syabas buat  PKPIM di atas penganjuran program yang bermanfaat ini. Semoga lebih banyak majlis ilmu dijalankan, atas niat mengangkat martabat bahasa Melayu ke tempat yang sepatutnya. Amin dan in sya ALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...