Ahad, Ogos 25, 2013

Mengeteh bersama Bro Aie Sulong, kartunis lagenda.


“Salute Tinggi Kelab Jersi Kita dan Retro Bola Sepak. Salam Hormat!”
* Nukilan istimewa Bro Aie Sulong, kartunis lagenda Malaysia, buat dua page bersekutu, KJK dan RTB. 
Alhamdulillah, dapat juga sampaikan novel saya yang sederhana, 'Wajah Hati Redha' -- serta lukisan saya yang sederhana -- buat Bro Aie Sulong

Alhamdulillah, dapat berjumpa dengan Bro Aie Sulong yang budiman -- yang banyak mewarnai zaman kecil anak-anak 90an dengan karya kartun dan komik grafiknya.

Kata-kata hikmah yang sentiasa beliau pegang daripada pesan seorang hamba ALLAH,“Bagaimana susah pun hidup kita, jangan sampai kita buruk sangka pada TUHAN.”

Beliau popular dengan kartun dan komik grafiknya seperti ‘Abe’, ‘Aku Hidup dalam Blus’, ‘Blues Untuk Aku’, ‘Aku dan Sesuatu’ dan beliau bakal muncul dengan karya terbaru. Nantikan di pasaran.

* Sedikit tentang beliau di sini:
http://chedinsphere.blogspot.com/2011/07/aie-kartunis-lagenda-2.html

Terima kasih, Bro Aie. Semoga terus sakti dan istiqamah.

Grande. Padu! :) 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...