Khamis, Mac 09, 2017

“Reflect Series: Khabar dari Bumi Syam: Misi Kemanusian Lubnan”.

Logo ABIM.
Saudara Mohamad Raimi Ab Rahim
Presiden ABIM. Juga mantan
#Reflect #Series #GlobalPeaceMission #ABIM
[REFLECT SERIES]
“Khabar dari Bumi Syam: Misi Kemanusian Lubnan”.
8hb Mac 2017 (Rabu): Menjejakkan kaki ke bumi Syam adalah pengalaman yang sangat berharga dan memberi kesedaran yang tinggi kepada mereka yang telah pun ke sana. Puan Maria Kamel, merupakan Penolong Setiausaha Agung Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), koordinator misi kemanusian Lubnan dan juga merupakan Exco GPM; berkongsi pengalaman dan misi beliau di Lubnan. Sesi ‘Reflect Series’ ini dijalankan di Sekretariat Global Peace Mission (GPM) Malaysia, Gombak.
Terdahulu, pada 7hb Mac 2017 (Selasa), Program “Bicara Kemanusiaan: Kitchen in Calais” telah dijalankan di Dewan Syura, Kolej Dar Al-Hikmah, Kajang. Tuan Jamalulail Ismail, 48; dan isterinya, Puan Sofinee Harun, 42; mengabdikan diri sebagai sukarelawan bagi membantu pelarian di sebuah kem di Calais, Perancis, yang dikenali sebagai ‘The Jungle’.
Mereka memberikan bantuan di kem yang menempatkan lebih 10,000 pelarian dari Syria, Sudan, Eritrea, Afghanistan, Iraq dan Iran. Pasangan ini membangunkan sistem pengedaran makanan di sana dengan dikenali sebagai ‘Kitchen in Calais’, bagi memastikan kemudahan dapur dapat disediakan untuk membantu golongan pelarian, khususnya apabila musim sejuk tiba. 
Ayuh, sejahterakan Malaysia dengan dakwah!
Sebarkan!
------------------------------------------
Jom, daftar segera sebagai ahli ABIM di sini: 
-----------------------------------------
Sekretariat ABIM Pusat: No.6 Jalan TC 2A/2, Taman Cemerlang, 53100 Kuala Lumpur.
Hubungi Sekretariat ABIM Pusat melalui:
Tel: +603 - 4108 4500
Fax: +603-4108 2400
FB : Angkatan Belia Islam Malaysia
Website ABIM: http://www.abim.org.my/
---------------------------------------

.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...