Sabtu, Januari 29, 2011

Kerja.

Kata orang; kerja itu memenatkan. Meletihkan.

Untuk setakat 29 Januari 2011 ini; saya boleh katakan -- "Saya sangat letih bekerja. Tapi, saya seronok belajar banyak perkara baru."

Kerana saya manusia yang selalu alpa, maka saya perlukan ilmu dan amal untuk selalu mengingatkan saya. Tentang do's and don'ts (rules) -- pantang-larang dalam kehidupan dan bermasyarakat.

Kerana hidup ini adalah satu pengalaman belajar yang takkan ketemu titik akhirnya.

Kerana hidup ini untuk mati. Dan, mati untuk 'hidup' yang lebih tinggi.





* Nota kaki :: Entri ini mungkin agak 'kosong' dari sudut pengisiannya. Tapi, sangat bermakna kepada saya -- yang telah penat bekerja seminggu. Menulisnya saya dalam blog ini, menunjukkan yang saya punya sedikit waktu lapang untuk dinikmati. Dan, ya, cuti Sabtu dan Ahad adalah sesuatu yang saya sangat syukuri. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...