Khamis, Jun 20, 2019

ANAK-ANAK SIDEK.


ANAK-ANAK SIDEK
Kerana sejarah itu wajar dicapai dan kemudian didokumentasi, supaya menjadi pedoman generasi masa depan. Namun, bukan hanya untuk diimbau segala pencapaian penuh nostalgik, malah untuk kita mengulangi, jika tidak menggapai kejayaan yang lebih gemilang.
Kerana itu peranan ibu bapa serta pembangunan akar umbi sangat penting, waima sukan apa sekalipun. Para atlet juga mesti mengekalkan momentum prestasi serta jati diri yang tidak terhakis. Walau setinggi mana langit dijunjung. Walau sepenuh mana akaun di bank.
Politiking, kronisme dan pilih kasih mungkin sukar dikikis daripada minda sang oportunis. Tapi, kita semua mesti mainkan peranan untuk membuat perubahan.Bermula lah walau dengan langkah pertama, hari ini, walau sekecil mana sekalipun.
Sukan, bukan hanya tentang kemenangan. Tetapi juga tentang kemajuan peradaban serta mentaliti juara dalam jiwa rakyat terbanyak.
---
Jaguh negara, yang banyak berjasa. Bukan saja dalam dunia badminton; tetapi mengangkat maruah sukan kebangsaan secara amnya.
Anak-anak Sidek.
#Padu #Grande
#RetroBolaSepak

1 ulasan:

Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan

  Dr. Zulkifli Hasan: Menjambatani Persaudaraan, Menyubur Kesejahteraan   Oleh: Zairudin Hashim (Ahli Dewan Tertinggi Majlis Belia M...